חרדה, דיכאון

מהי חרדה?

תגובה שאינה קשורה דווקא לגירוי חיצוני מסוים (לעומת פחד). חרדה היא תגובה פסיכולוגית ופיזיולוגית שמתרחשת כאשר האדם מרגיש מפוחד וחסר שקט נפשי ופיזי כתוצאה מהמחשבה שמשהו רע עומד להתרחש. חרדה יכולה להיות תגובה נורמטיבית ללחץ או מצב מתמשך שדורש טיפול, כאשר היא הופכת למטרד ומפריעה בחיי היום יום.  הגורמים לחרדה הם רבים, אך הנפוצים ביותר כוללים: גנטיקה, טראומה ומצבי לחץ. היא גורמת למגוון רחב של סימפטומים, החל מתחושת עצבנות, פחד, דאגה, אי נוחות וחוסר שקט ועד תסמינים גופניים כמו קשיי נשימה, דפיקות לב מאוצות, קשיי שינה וקושי בלהתרכז במשימות, בנוסף לעוד תסמינים.  למרות שחרדה יכולה להיות מצב שמאוד קשה להתמודד איתו זה אפשרי להתמודד עם הסימפטומים ולחיות חיים יותר שלווים.

מהו דיכאון?

הפרעת מצב רוח מתמשכת. תסמיני דיכאון הינם: תחושות פיזיולוגיות ורגשיות כמו: שינוי בתאבון, אובדן אנרגיה, עייפות, קשיי שינה, עצב מתמשך, יאוש, אובדן הנאה, ריקנות, מועקה קשה, צמצום מחשבתי תחושת אשמה וחוסר ערך. לעיתים הוא מלווה במחשבות טורדניות. לדיכאון יש דרגות שונות של חומרה החל מדיכאון קל שזו תחושה מתמדת ופנימית של עצב, מועקה, כעין "גוש בבטן" או "גוש בגרון" שאינו עובר, תחושה של קושי ליהנות, עייפות, לעיתים ייאוש או העדר תיקווה שמשהו יכול להשתנות ועד דיכאון כבד או דיכאון חזק יותר שמתאפיין בדרך כלל בקושי לתפקד למול מציאות החיים, ייאוש כבד, קשיי שינה או אכילה, ואף מחשבות אובדניות.
אנשים רבים מאד סובלים מדיכאון בין אם לתקופות ובין באופן קבוע. לעיתים הוא מתעורר כתוצאה מפרידה, אובדן, משבר או טראומה ולעיתים זו תחושה מתמשכת שלמעשה לא יודעים בדיוק מהי הסיבה לה.

לשם מה טיפול?

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל