התערבויות טיפוליות

בקליניקה מתקיימים סוגים שונים של התערבויות טיפוליות: פסיכותרפיה (טיפול רגשי פרטני), טיפול דיאדי (הורה וילד), ליווי והעמקה בהורות, קבוצות מיומנויות חברתיות.
בהתאם לצרכים שעולים מהמפגשים הראשונים או בהתאם לגיל הילד/ה, לאופי הבעיה ולצרכים שעמם מגיעים אליי מראש.

פסיכותרפיה (טיפול רגשי) :

ילדים ומתבגרים רבים סובלים מקשיים רגשיים הפוגעים בתפקוד שלהם בבית הספר, במפגשים עם חברים אחר צהרים ואף ביחסים במשפחה. המפגש הטיפולי מאפשר להם לבנות מרחב מוגן, לבטא את חוויותיהם מול העולם וללמוד להכיר את מה שקורה בתוכם. כל טיפול פותח מרחב ייחודי שתלוי בקשר שנבנה ביני לבין המטופל/ת. הדרך למגע עם הקושי ועבודה על החלקים השונים תלויה ביחסים שנבנים ובקצב הייחודי של לכל אחד.
המפגש מתקיים ביום ושעה קבועים למשך 50 דקות, כאשר הרצף חשוב מאוד לבניית הקשר. הפגישות הראשונות מהוות מצע להכרות והערכה של הקשיים כמו גם הכוחות שעומדים לרשות המטופל/ת, מתוך מצצע זה, אני מתמקדת ביעדים אליהם נשאף להגיע ביחד.  המטופל/ת והוריו שותפים לקביעת היעדים.
בטיפול פרטני של ילדים ונוער צעיר, ההורים הם חלק חשוב מאוד בתהליך. פעם בחודש או יותר בהתאם לצורך יתקיים מפגש להעמיק בהורות ובהתמודדויות השונות ביחסים בבית.

* אציין שטיפול בנוער מתבגר (תיכון ומעלה) מתמקד בעבודה ובתהליכים בעיקר עם המטופל/ת, והשילוב של ההורים נעשה לפי ההסכמה או הרצון של שלהם, כחלק מבניית הזהות הנפרדת, העצמאות והצורך במרחב משלהם.

טיפול דיאדי:

טיפול הנכנס לעומק הקשרים שנבנו בין ההורה לילד, מוקד ההתערבות הוא בקשר בין ההורה לילד. מותאם בעיקר לילדים קטנטנים ואף לילדי יסודי, צעירים רגשית.
למפגשים מגיעים הורה וילד ביחד (פעם הורה 1 וילד ופעם הורה 2 וילד לחילופין),
אני נמצאת איתם בחדר, מתבוננת בדפוסי הקשר האופייניים להם,  בתכנים הקונפליקטואליים שעולים מהאינטראקציות ביניהם, ומתייחסת להתנהגויות, למשמעויות של היחסים על מנת לקדם את ההבנה של המשתתפים במה הם מעבירים זה לזה ולבסוף לקדם את השינוי בייצוגי הקשר בחוויה של העצמי בתוך היחסים ולשפר את הקשר ביניהם.  
גם בטיפול דיאדי העבודה היא דרך משחק, ואומנות כאשר ההורה שותף לעולם הפנימי של ילדו. פעם בחודש מתקיים מפגש רק עם ההורים יחד להתבונן על הטיפול ולחשוב אותו.

טיפול והעמקה בהורות:

אנחנו מגיעים להיות הורים ללא הכנה מראש. לאורך הליווי והגידול של ילדינו אנחנו מגלים מקומות לא פשוטים, של תחושת כשלון, אשמה, חוסר אונים והמון כאב. הקשיים של הילד הרבה פעמים מציפים אצלנו את הילד/ה שאנחנו היינו, את הקשר שהיה לנו עם ההורים שלנו. לפעמים זה מקרב ומאפשר לנו להבין את המקום של הילד שלנו, ולפעמים זה מרחיק, מעורר כעסים וקושי להבין.
טיפול והעמקה בהורות הם מפגשים להורים שהגיעו למצוקה ותחושות קשות אל מול ההורות שלהם. תהליך שיאפשר לחזור קצת לקשרים הראשוניים שלכם, להבין אותם, להבין מה מניע ו/או מפעיל אותי אל מול הילד שלי.

קבוצות מיומנות חברתית:

בתקופה שלנו כל כך הרבה ילדים ונוער סובלים מקשיים חברתיים, מקריאה לקויה של סיטואציות חברתיות, מחוסר הבנה וידע כיצד לבנות קשרים, כיצד לפתח שיח, כיצד לשחק בהנאה בלי להרגיש קושי בעת הפסד או כשלון. התקשורת לה הם מורגלים רובה מתקיימת במדיה (וואטסאפ, אינסטגרם, טיקטוק ועוד…)
השיחות הם בעיקר התכתבות מקוצרת ואימוג'יים. הרבה מאוד ילדים ונוער חשים בדידות, זרות בתוך המרחב החברתי הפיזי.
קבוצות מיומנות חברתית מתקיימות עבור 4-5 משתתפים בני אותו גיל. כל מפגש נמשך שעה פעם בשבוע. דרך משחק ויצירה נוגעים ביחסים ותקשורת בין אישית. אני מתווכת ומגשרת את השיח וכך מתאפשרת עבודה על קונפליקטים, אי הבנות ומציאת פתרון בעיות.

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל