ביבליותרפיה – מה זה?

הביבליותרפיה היא שיטה טיפולית בפסיכותרפיה הנעשה בה שימוש בספרות, סיפורים ותהליכי כתיבה. מטרתה להביא להבנה, להתפתחות תקינה ולגדילה אישית.  הביבליותרפיה הינה אחד מהתחומים בטיפול באמנויות. טיפול זה משלב תאוריות מסורתיות של פסיכותרפיה, טכניקות מתחום הפסיכולוגיה ותאוריות הנוגעות לתהליכי קריאה וכתיבה ובאמנות המילה הכתובה.

בטיפול בביבליותרפיה פוגש הילד את עצמו באמצעות הסיפור הנקרא, הנכתב או המסופר בחדר בדרכים שונות. הוא מגיע לתובנה לגבי עצמו ומוצא דרכי התמודדות חדשות לפתרון בעיותיו. הביבליותרפיה מאפשרת לילד לגעת בקושי דרך תהליכי הרחקה, הזדהות עם דמויות מסיפורים, סרטים, קומיקסים ועוד. לבטא באמצעות הסיפור והמשחקיות בעיות רגשיות, חברתיות וחרדות. המטופל מצליח ליצור סוף אחר לסיפור, להתמודד עם המכשולים ולמצוא תמיכה, לחזק את הדימוי העצמי שלו, לשפר את הביטחון העצמי, להגיע לתובנה ופורקן באופן יצירתי, עקיף ולא מאיים. 

הטקסט מופיע בטיפול באופנים שונים: בעל פה, דרך סיפור מעשייה, סיפור מתוך ציור או תמונה, דרמה שהילד ממציא תוך כדי תיאטרון בובות או משחק בארגז חול.  בצורה מוחשית של ספרי קריאה, כתיבת סיפור אישי, כתיבת מכתבים, התכתבות עם גיבור הסיפור, או כתיבת סיפור דמיוני.

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל